דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דורית דמבין מאלפת הכלבים על ילדים וכלבים בבית 

מאת    [ 19/07/2010 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 2872 פעמים ]

"חיית מחמד בבית יכולה תורמת הרבה מאוד למען הביטחון העצמי של הילדים" אומרת דורית דמבין, מאלפת כלבים מקצועית ומנהלת המרכז הישראלי לכלבים. "כלב עשוי למלא מקום של חבר או אפילו אח וילד יכול לדבר איתו, לשתף אותו בסודותיו  השמורים ולהיות סמוך ובטוח כי הוא לא יסגיר את הסודות לאף אחד.

"ילדים רבים אשר היו סגורים, נפתחו בהשפעת חיית המחמד הביתית, הכלב או החתול. הכלב מפעיל את הילדים, מגרה אותם להגיב, לנשק אותם, לחבק אותם, להביע רגשות כלפיהם".

דורית דמבין מספרת כי היא מכירה ילדים אשר למדו בעבר במערכות חינוך מיוחדות ובעקבות מערכת היחסים שהתפתחה עם חיית המחמד שלהם, השתנו, עברו לכיתות אחרות וחל שיפור דרמטי בכל מערכת הקשרים החברתיים שלהם.

"לכלב יש יתרון בתחום זה" אומרת דורית דמבין. "אין אף חיית מחמד או כל בעל חיים אחר שמחפש אהבה כמו הכלב". דמבין מספרת כי יש לה לקוחות בתחום האילוף אשר להם ילד היפר אקטיבי ולאחר שאימצו כלבה, נדמה היה כי זו ממש לקחה על עצמה את תפקיד העסקת הילד. "היא ממש הפעילה אותו, שיחקה עמו בכדור עד כדי כך שההורים כמעט ולא הרגישו אותו כל החופש הגדול".

למרות שחלק ניכר מהתועלת בגידול חיית מחמד קשורה לאחריות אשר הילדים יכולים לקחת עליהם, דורית דמבין לא ממליצה להפוך את החיה למשימה הבלעדית של הילד. "אם נהפוך את האחריות אל חיית המחמד ונתנה אימוץ כלב באחריות הילד ובכך שיישא בכל העול בטיפולים, הרי שנחטיא את המטרה. "יש להתאים את עול האחריות והמעמסה על הילדים על פי גילם, בגרותם הנפשית ולרגע לא לשכוח כי ילדים עסוקים לא רק בגידול הכלב אלא בלימודים, בחוגים, בחברים ועוד. לדעתי אי אפשר להטיל עליהם משימה כה תובענית שעלולה חלילה ליצור בם התנגדות ואנטי לבעלי החיים".

בכדי  שהקשר עם הבעלים, הילדים והמבוגרים יהיה טוב ואופיטימלי, ממליצה דורית דמבין לאלף את הכלב ומסבירה כי לא מדובר בשיטה כוחנית וקשה או על אילוף כלבים לצורך מילוי פקודות, אלא בעיקר הצורך בעבודה אשר בונה שפה משותפת ויוצרת קשר. "כך הכלב לומד להבין מה מצפים ממנו והסיכוי כי בעלי כלב יתייאשו מהתנהגות לא טובה של הכלב וייוותרו, קטנה יותר.

 

המרכז הישראלי לכלבים בניהולה של דורית דמבין כולל מגוון רחב של שירותים עבור הכלבים ובעליהם: משלם הייעוץ והליווי בבחירת הכלב, אילוף כלבים, פנסיון לכלבים, הידרותרפיה לכלבים ועוד.  דורית דמבין-מאלפת כלבים עם ניסיון של למעלה מעשרים שנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב